.

میهمان این هفته

.

اللَّهُ نُورُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ مَثَلُ نُورِهِ کَمِشْکَاةٍ

نویسندگان


به گزارش، یکی از شبکه های عربی در گفتگو با عدنان اسدی معاون وزیر کشور عراق، اسراری را از شش رهبر اصلی گروهک داعش برای اولین بار منتشر نمود.در این گزارش آمده است هر شش نفر عراقی هستند و چهار نفراز این افراد از جمله ارتش صدام مخلوع بوده اند، این شش نفر عبارتند از:

ابوبکر بغدادی: اسم اصلی وی ابراهیم البدری و کنیه اش ابو دعاء است وی کنفرانس هایی در پژوهش های اسلامی!، امام جماعت مسجد احمد بن حنبل در سامرا، امام جماعت مسجدی در بغداد و در نهایت امام جماعت مسجدی در فلوجه بوده است. بغدادی در سال 2004 به وسیله نیروهای آمریکایی به دلیل فعالیت در گروهک "جیش اهل السنه" (ارتش اهل سنت) دستگیر و سه سال زندانی بود، وی بعدها به القاعده ملحق و مرد سوم آن شد و در نهایت جانشین ابو عمر بغدادی گردید.


ابو ایمن عراقی: وی مهم ترین رهبر داعش در سوریه امروز است، و عضو شورای نظامی این گروهک که متشکل از سه نفراست می باشد کنیه وی در عراق ابو مهند السویداوی است ،ابو ایمن متولد سال 1965 و یکی از افسران نیروی هوایی ارتش بعث بوده ، در سال 2007 بازداشت و سه زندانی شده است؛ در سال 2011 به دیرالزور سوریه رفته و امروز رهبری داعش در ادلب، حلب و لاذقیه را بر عهده دارد.

أبو أحمد علوانی: نام وی ولید جاسم علوانی است، در ارتش صدام خدمت کرده و عضو شورای نظامی داعش است.

أبو عبد الرحمن بیلاوی: نام اصلی وی عدنان اسماعیل نجم  و کنیه وی "ابو اسامه" است ، از ساکنان منطقه خالدیه الانبار و نیز جزء ارتش صدام بوده و در سال 2007 بازداشت و در زندان بوکا زندانی می شود وی در همان منطقه خالدیه به هلاکت رسیده است.


حجی بکر: نامش سمیر عبد محمد خلیفاوی و از افسران سابق حزب بعث بوده است ، وی نیز در زندان بوکا زندانی بوده و پس از آزادی به القاعده ملحق می شود او نیز اخیرا در سوریه به هلاکت رسید.

أبو فاطمة جحیشی: نام اصلی وی نعمه عبد نایف جبوری است و مسئولیت گروهک داعش در جنوب عراق ، کرکوک و برخی دیگر از مناطق در شمال را بر عهده دارد.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۲/۱۲/۰۲
ابوتراب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی