.

میهمان این هفته

.

اللَّهُ نُورُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ مَثَلُ نُورِهِ کَمِشْکَاةٍ

نویسندگان

گفتگوی کوتاه با اصغر داداشیانپور + عکس

شنبه, ۴ مرداد ۱۳۹۳، ۰۴:۰۷ ب.ظ

گفتگوی کوتاه با اصغر داداشیانپور، فرمانده اسبق پایگاه مقاومت بسیج علویه

امروز طبق فرمایش مقام معظم رهبری زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست. یکی  از فعالان فرهنگی در عرصه ایثار و شهادت، حاج اصغر داداشیانپور، فرمانده اسبق پایگاه مقاومت بسیج علویه و مسئول فرهنگی گلزار شهدای قزوین است. گفتگوی کوتاه ما را با این جانباز دفاع مقدس می خوانید:

لطفا خودتان را معرفی کنید؟

به نام خدا، بنده اصغر داداشیان پور متولد 1337/9/19 هستم. درخیابان شهدا قزوین به دنیاآمدم. من دوران ابتدایی را در مدرسه هدف واقع در خیابان شهدا تحصیل کردم ودوران دبیرستان نظام قدیم را در مدرسه راهنما درخیابان بلاغی گذراندم.

از دوران قبل انقلاب خاطراتی دارید؟

قبل از انقلاب به نیروی هوایی برای خدمت رفتم و بعد به فرمان امام از سربازی فرار کردم و ....

قبل از انقلاب به نیروی هوایی برای خدمت رفتم و بعد به فرمان امام از سربازی فرار کردم و بعد از فراخوانی مجدد در فرودگاه مهرآباد مشغول خدمت بودم و با همافران و درجه داران نیروی هوایی دو ماه درخدمت مردم مسلح تهران بودم.

از چه زمانی به جبهه های حق علیه باطل اعزام شدید؟

سال ۱۳۶۰ اولین بار به جبهه اعزام شدم و بعد از ۹ماه دوباره خدا توفیق داد اعزام بشم.


در چند عملیات توفیق حضور داشتید؟ و در چه عملیاتی به درجه جانبازی نائل شدید؟

بنده درعملیات های خرمشهر،کربلای۴، حلبچه، خیبر و چند موقعیت عملیاتی دیگر شرکت داشتم و درعملیات کربلای ۴ از ناحیه کتف مجروح شدم.

در مورد گروه سرود معروف خیبر کمی توضیح دهید.

در دوران دفاع مقدس، پشت جبهه ها در پایگاه مقاومت بسیج علویه مسجد راه چمن گروه سرود خیبر را تشکیل دادیم و در مناطق جنگی و قرارگاه ها و نمازجمعه تهران و قم وچهلم شهادت سردار خیبر شهید مهدی زین الدین اجرای هنری داشتیم. الان بسیاری از اعضای آن گروه سرود در مسئولیت های خطیر استان هستند و همگی الحمدلله از افراد تاثیر گذار و فرهنگی و دلسوخته این شهر هستند

 از خاطرات جبهه وحس جاماندن از قافله شهدا بفرمایید؟

درجبهه در مناطق عملیاتی خیبر سنگری را با بازسازی کردم که فرمانده گردان سردار کشمرزی گفتند آن سنگر را به خاطر مستحکم بودنش بدهیم به بهداری و من هم تبعیت کردم و همان شب اول توپ مستقیم دشمن به سنگر خورد وبه کلی تخریب شد که شهید عامدی هم جزء اون شهدا بود.
خاطره ی دیگرم هم در عملیات کربلای ۴ هست که از ناحیه کتف مجروح شدم وکلاهی که بر سر داشتم به شعاع ۱۰سانت سوراخ شد ولی به سرم نرسید وبرای بار دوم هم از دوستانم جا ماندم.

اکنون مشغول چه کاری هستید؟

بعدازجنگ تحمیلی، در عرصه فرهنگی مشغول هستم. جالب است بدانید که تابه حال بعد از گذشت ۲۵ سال از جبهه ۷۱۳ نمایشگاه برگزار کردم و امروزه در واحد فرهنگی گلزار شهدا مشغول خدمت به خانواده شهدا هستم. علاوه بر این به لطف خدا درمسجد راه چمن در خیابان تهران قدیم قزوین، خانه شهید مسجد را افتتاح کردیم که ازکارهای نادر در شهر قزوین است.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۰۵/۰۴
ابوتراب

نظرات  (۱)

۰۶ مهر ۹۳ ، ۱۰:۴۷ مجید آبرود
سلام و  عرض ادب 
خداقوت حاج اصغر آقا
پاسخ:
سلام علیکم مجید آقا

پیش ما بیا

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی